راجع به نگاهداری سبزیجات و میوه ها صحبت کنیم
نوشته شده توسط : nahal

راجع به نگاهداری سبزیجات و میوه ها صحبت کنیم که کمی بیشتر بتوان آنها نگه داشت و یا آنکه مدت انقضای مصرفشان را بدانیم
کارشناسان مواد غذایی درباره نگهداری میوه و سبزیجات توصیه هایی کرده اند تا مواد غذایی دیرتر خراب شود و ویتامین ها، اکسیدان ها، مواد معدنی و فیبرهای خود را از دست ندهد. هر خانواده ای باید بداند در طول هفته چه مقدار مواد غذایی لازم دارد و به اندازه مورد نیاز خریداری کند تا این مواد غذایی خواص درمانی و طعم طبیعی خود را از دست ندهند. در ادامه با چند نکته برای نگهداری بهتر مواد غذایی در یخچال آشنا خواهید شد. *بادمجان، کدو سبز و خیار را باید در یخچال و دور از گوجه فرنگی نگهداری کرد. *گیاهان و سبزیجات بهتر است با یک حوله نازک یا کاغذ روزنامه پوشانده و سپس در یخچال نگهداری شوند. *برای جلوگیری از سیاه شدن موز باید آن را دور از سیب و گلابی نگهداری کنید.
* زمان ذخیره سازی میوه یا سبزی به نوع آن بستگی دارد. همچنین بهتر است میوه یا سبزی برش خورده و نصفه یا قطع شده را همان روز مصرف کنید. مدت زمان مجاز نگهداری میوه ها و سبزیجات
برخی میوه ها و سبزیجات را بیش از اندازه نمی توان در یخچال نگهداری و باید زودتر مصرف کرد در غیر این صورت ارزش غذایی آن به شدت کاهش می یابد. *سبزیجات برگ دار را نباید بیش از یک یا 2 روز در یخچال نگهداری کرد. *هویج و کلم بروکلی بیش از 3 تا 5 روز نگهداری نشوند. *خیار و گوجه فرنگی بیش از یک تا 2 هفته در یخچال نگهداری نشود. بادمجان، کدو، فلفل و سبزیجات بیش از 5 روز نباید حتی در یخچال نگهداری شوند و بهتر است زودتر مصرف شوند؛ در آخر کاسنی و گل کلم را تا هفت روز می‌توان در یخچال نگهداری کرد.

‏راجع به نگاهداری سبزیجات و میوه ها صحبت کنیم
که کمی بیشتر بتوان آنها نگه داشت و یا آنکه مدت انقضای مصرفشان را بدانیم
کارشناسان مواد غذایی درباره نگهداری میوه و سبزیجات توصیه هایی کرده اند تا مواد غذایی دیرتر خراب شود و ویتامین ها، اکسیدان ها، مواد معدنی و فیبرهای خود را از دست ندهد. 
هر خانواده ای باید بداند در طول هفته چه مقدار مواد غذایی لازم دارد و به اندازه مورد نیاز خریداری کند تا این مواد غذایی خواص درمانی و طعم طبیعی خود را از دست ندهند. در ادامه با چند نکته برای نگهداری بهتر مواد غذایی در یخچال آشنا خواهید شد.
*بادمجان، کدو سبز و خیار را باید در یخچال و دور از گوجه فرنگی نگهداری کرد.
*گیاهان و سبزیجات بهتر است با یک حوله نازک یا کاغذ روزنامه پوشانده و سپس در یخچال نگهداری شوند.
*برای جلوگیری از سیاه شدن موز باید آن را دور از سیب و گلابی نگهداری کنید.
* زمان ذخیره سازی میوه یا سبزی به نوع آن بستگی دارد. همچنین بهتر است میوه یا سبزی برش خورده و نصفه یا قطع شده را همان روز مصرف کنید.
مدت زمان مجاز نگهداری میوه ها و سبزیجات
برخی میوه ها و سبزیجات را بیش از اندازه نمی توان در یخچال نگهداری و باید زودتر مصرف کرد در غیر این صورت ارزش غذایی آن به شدت کاهش می یابد.
*سبزیجات برگ دار را نباید بیش از یک یا 2 روز در یخچال نگهداری کرد.
*هویج و کلم بروکلی بیش از 3 تا 5 روز نگهداری نشوند.
*خیار و گوجه فرنگی بیش از یک تا 2 هفته در یخچال نگهداری نشود.
بادمجان، کدو، فلفل و سبزیجات بیش از 5 روز نباید حتی در یخچال نگهداری شوند و بهتر است زودتر مصرف شوند؛
در آخر کاسنی و گل کلم را تا هفت روز می‌توان در یخچال نگهداری کرد.‏
Like ·




:: بازدید از این مطلب : 917
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: